Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Janikowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.janikowo.bipgmina.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niektóre dokumenty, zamieszczone są w postaci nieprzeszukiwalnych plików .pdf (skan dokumentu). Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie ma możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych. Nie wszystkie zamieszczone teksty są napisane w sposób dostępny dla osób, które na co dzień nie posługują się językiem urzędowym. Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej. Nie wszystkie tabele posiadają nagłówki i podpisy.

Treści nieobjęte przepisami:

Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miejski w Janikowie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne, z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są w większości sporządzone odręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony. Treści archiwalne niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Aleksandra Szczesiak, Rafał Bujak

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na powyżej zamieszczone dane kontaktowe.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa, biurorzecznika@brpo.gov.pl, INFOLINIA - 800 676 676

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Drzwi wejściowe, dwuskrzydłowe otwierają się automatycznie Szklane drzwi wejściowe nie są oznaczone kontrastowo.

Dostosowanie korytarzy

W Urzędzie nie wszystkie wymiary drzwi odpowiadają wymaganiom, zastrzeżenia kierowane są do par drzwi, których szerokość w świetle ościeżnicy wynosi 70 cm i 80 cm. W budynku brakuje oznaczeń numeru piętra na poszczególnych kondygnacjach. Właściwe oznakowanie drogi ewakuacyjnej.

Dostosowanie schodów

Schody w budynku na każdej kondygnacji są oznaczone kontrastowo. Schody przed budynkiem nie są oznaczone kontrastowo.

Dostosowanie wind

W budynku zainstalowana jest winda spełniająca wymagania dostępności.

Dostępność pochylni

Długość pochylni i poręcze nie spełniają wymogów prawnych. Podjazdy o niskim stopniu nachylenia, umożliwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Dostosowanie parkingów

Miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej jest wyznaczone, ale ma nieprawidłowe wymiary 270cmx460cm i jest oddalone od budynku.

Prawo wstępu z psem asystującym

Tak.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Punkt informacyjny nie jest wyróżniony przez elementy architektury, dojście do recepcji nie jest oznaczone zmienną fakturą w podłodze i lada znajduje się na wysokości 93 cm. Punkt nie posiada urządzenia wspomagającego słuch.

Dostępność tłumacza języka migowego

Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z Sekretarzem na adres e-mail: sekretarz@janikowo.com.pl lub telefonicznie 523514438.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2020 12:14
Dokument wprowadzony do BIP przez: Rafał Bujak
Ilość wyświetleń: 3473
25 marca 2025 12:27 (Rafał Bujak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
25 marca 2025 11:15 (Rafał Bujak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
25 marca 2025 11:14 (Rafał Bujak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.