Wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych osób w granicach administracyjnych Gminy i Miasta Janikowo

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

wniosek o wydanie/zmianę/przedłużenie terminu ważności zezwolenia na wykonywanie reularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowy-Do wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym dołącza się: 

  1. proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej, podaną w kilometrach, i odległości między przystankami, kursy oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywania codziennych przewozów, zgodnie z rozkładem jazdy.
  2. schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami.
  3. potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi.
  4. zobowiązanie do zamieszczania informacji o godzinach odjazdów na tabliczkach przystankowych na przystankach.
  5. cennik.
  6. wykaz pojazdów, z określeniem ich liczby oraz liczby miejsc, którymi wnioskodawca zamierza wykonywać przewozy.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 3 i art. 22 ust. 4 pkt 4 ustawy z dnia 6 września 2001r. o Transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 poz. 2201) przewoźnik ubiegający się  o uzyskanie zezwolenia na wykonywanie regularnego przewozu osób jest obowiązany dołączyć do wniosku potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z przystanków dokonanego z ich właścicielem lub zarządzającym tymi przystankami (wniosek do pobrania w załącznikach.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miejski w Janikowie, pokój 105 I piętro, Barbara Smolik, tel. 52 35 14412

Opłaty

Opłata administracyjna:

  1. Za wydanie zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na obszar Gminy i Miasto Janikowo 
    (w zależności od okresu ważności zezwolenia) pobiera się opłatę w wysokości:
    do 1 roku 100,00 zł, do 2 lat 150,00 zł, do 3 lat 200,00 zł, do 4 lat 250,00 zł, do 5 lat 300,00 zł, 
  2. za wydanie wypisu z zezwolenia (dla każdego pojazdu zgłoszonego w zezwoleniu) pobiera się opłatę w wysokości 1% opłaty jak za wydanie zezwolenia.
  3. W przypadku zmiany zezwolenia pobiera się opłatę w wysokości: za zmianę zezwolenia: 10% opłaty jak za wydanie nowego zezwolenia, za wydanie wypisu z zezwolenia w przypadku jego zmiany: 5% opłaty jak za wydanie nowego zezwolenia,za wydanie wypisu z zezwolenia, w przypadku utraty albo zniszczenia wypisu: 1% opłaty jak za wydanie nowego zezwolenia.
  4. Za przedłużenie ważności zezwolenia, pobiera się opłatę jak za udzielenie zezwolenia.
  5. Opłaty za korzystanie z przystanków- Po otrzymaniu zezwolenia na wykonywanie regularnego przewozu osób przewoźnik jest zobowiązany niezwłocznie, nie później niż 3 miesiące od dnia otrzymania uzgodnienia zasad korzystania z przystanków przedłożyć zezwolenie na wykonywanie regularnych przewozów osób/zaświadczenie na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego. W przypadku zmiany rozkładu jazdy - czasów zatrzymań na przystankach,  przewoźnik jest zobowiązany wystapić o nowe potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z przystanków. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł

 

Termin i sposób załatwienia

Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024r. poz. 1539 ze zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 6 sierpnia 2013r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (DZ.U. z 2013r. poz. 913), 
  3. Ustawa z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2023r. poz. 2778)
  4. Uchwała Rady Miejskiej w Janikowie Nr VI/39/2019 z 22 marca 2019r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Janikowo, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów (Dz.Urz.Woj.Kuj.-Pom. poz. 1783 z 29.03.2019) ;
 
 

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo w terminie 14 dni od dnia doręczenia zezwolenia Stronie.

Inne informacje

Obowiązek informacyjny: Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych 
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.)
dalej: „RODO” informuję, że: Administratorem Pani/Pana danych jest Burmistrz Gminy i Miasta Janikowo ul. Przemysłowa 6, 88-160 Janikowo. Administrator wyznaczył Inspektora
Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email:
inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu planowania i organizowania publicznego transportu zbiorowego,
nadzoru nad realizacją usług gminnego transportu publicznego,czynności związanych z zezwoleniami na wykonywanie przewozów w transporcie drogowym, czynności związanych
z udzielaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego  taksówką, jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. publicznym transporcie zbiorowym, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz ustawy z dnia14 czerwca 1960 r. Kodeks
postępowania administracyjnego. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych
w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu. Pana/Pani
dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię). W związku z przetwarzaniem
Państwa danych osobowych, przysługuje  prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do
ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), W sytuacji, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), Podanie przez Pana/Panią danych osobowych
jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3, Pana/Pani dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym
na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa organom władzy publicznej
oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego
prawa w tym: podmiotom świadczącym usługi informatyczne, audytowe i prawne.
dokumenty do pobrania znajdują się w zakładce załączniki.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 stycznia 2013 12:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Kalka
Ilość wyświetleń: 2174
13 lutego 2025 13:55 (Barbara Smolik) - Aktualizacja danych sprawy.
11 lutego 2025 15:06 (Barbara Smolik) - Aktualizacja danych sprawy.
11 lutego 2025 15:05 (Barbara Smolik) - Aktualizacja danych sprawy.