Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, zgłoszenie zmiany do posiadanej licencji, zawieszenie wykonywania transportu drogowego taksówką, zrzeczenie się licencji,

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o udzielenie licencji zawierający następujące dane: 
  1. oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania,
  2.  informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) albo numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS),
  3.  numer identyfikacji podatkowej (NIP),
  4.  wskazanie obszaru wykonywania przewozów,
  5.  czas na jaki ma być udzielona licencja (od 2 do 50 lat),
  6. określenie rodzaju i liczby pojazdów samochodowych,
  7. okreslenie liczby wypisów z licencji.

Załączniki:
  1. oświadczenie o spełnieniu wymogu dobrej reputacji, oświadczenie o spełnianiu określonych wymogów przez przedsiębiorcę osobiście wykonującego przewóz i/lub o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa  w art. 5c ust. 1 pkt 4 lub w art. 6 ust.1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym,
  2. wykaz pojazdów spełniających wymagania techniczne,
  3. dowód uiszczenia opłaty administracyjnej za udzielenie licencji
Zgłoszenie zmiany do posiadanej licencji: 
  1. Wniosek o dokonanie zmiany w licencji wraz z dokumentami potwierdzającymi,
  2.  zakres zmian (np. wykaz pojazdów, w przypadku zmiany pojazdu) oraz dowód uiszczenia opłaty za zmianę licencji.
Zawieszenie wykonywania transportu drogowego taksówką.
Zawiadomienie o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego, zawierające następujące dane:
  1. oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania,
  2. okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego (nie dłużej niż rok)
  3. przy zawieszeniu na okres powyżej 3. miesięcy – wskazanie sposobu zwrotu części   opłaty
 Zał. – licencja 
Zrzeczenie się licencji na wykonywanie transportu drogowego: 
  1. Zawiadomienie (oświadczenie) o zrzeczeniu się licencji zawierające następujące dane:oznaczenie przedsiębiorcy,
  2. adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania,
  3. datę zaprzestania wykonywania transportu drogowego
 Zał. – licencja 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miejski w Janikowie

pokój 105 I piętro                                                                                                                                         

Barbara Smolik

    tel.    52 35 14412

Opłaty

Dla osób rozpoczynających działalność w zakresie przewozu osób taksówką opłata za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego osób taksówką na obszarze Gminy Janikowo 
wynosi:
  1. 200 zł – na okres 2-15 lat,
  2. 250 zł – na okres 16-30 lat,     
  3. 300 zł – na okres 31-50 lat.
Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty należnej za udzielenie licencji za dany okres ważności licencji. 
 
Za wydanie wtórnika licencji:
  1. w razie utraty licencji na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy 10% opłaty wymaganej za udzielenie licencji w danym okresie ważności licencji
  2. w innych przypadkach, pobiera się opłatę w wysokości 25% opłaty należnej za udzielenie licencji za dany okres ważności licencji.
Podstawa prawna: rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego
oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 916).
Opłatę można wnieść w kasie Urzędu Miejskiego w Janikowie lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Janikowie Piastowski Bank Spółdzielczy w Janikowie numer konta: 97 8185 0006 0000 0185 2000 0001
Opłata skarbowa – wnioski zwolnione są z opłaty skarbowej zgodnie z art. 3 ustawy o opłacie skarbowej. Pełnomocnictwa i upoważnienia /nie potwierdzone notarialnie/ podlegają opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł /słownie: siedemnaście złotych/. 
Opłatę należy wnosić w kasie Urzędu miejskiego lub na konto jak wyżej.

Termin i sposób załatwienia

Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.), załatwienie sprawy (wniosku) następuje bez zbędnej zwłoki: 

sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego – nie później, niż w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania sprawy szczególnie skomplikowane – nie później, niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego /tekst jednolity Dz.U. z 2024r. poz. 572/.
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym /tekst jednolity Dz.U. z 2024r. poz. 1539 ze zm./.
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 916).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. – o opłacie skarbowej /Dz.U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm./.

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy,  za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo, w terminie 14 dni od dnia doręczenia licencji.

Inne informacje

  1. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych, o których mowa w art. 8 ustawy o transporcie drogowym, nie później,  niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  2. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
  3. O zawieszeniu wykonywania przewozów, przedsiębiorca jest obowiązany zawiadomić na piśmie Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo w terminie do 14 dni podając okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego (nie dłuższy, niż 12 miesięcy). 

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY: Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) dalej: „RODO” informuję, że: Administratorem Pani/Pana danych jest Urząd Miejski w Janikowie, kontakt: listownie -ul. Przemysłowa 6, 88-160 Janikowo, telefonicznie - 52 3514444, przez e-mail janikowo@janikowo.com.pl Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu planowania i organizowania publicznego transportu zbiorowego, nadzoru nad realizacją usług gminnego transportu publicznego, czynności związanych z zezwoleniami na wykonywanie przewozów w transporcie drogowym, czynności związanych z udzielaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1343 ze zmianami), ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022r. poz. 2201 ze zmianami) oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami).  Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.  Pana/Pani dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię). W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).  Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. Pana/Pani dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z urzędem Miejskim w Janikowie przetwarzają dane osobowe, dla którym Administratorem jest Gmina Janikowo.

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 stycznia 2013 12:47
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mateusz Kalka
Ilość wyświetleń: 2430
13 lutego 2025 13:48 (Barbara Smolik) - Aktualizacja danych sprawy.
11 lutego 2025 14:44 (Barbara Smolik) - Aktualizacja danych sprawy.
17 lutego 2023 09:00 (Barbara Smolik) - Aktualizacja danych sprawy.