Numer sprawy: RIT.ZP.271.12.2017 Janikowo, 2017-11-28
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ 3
Numer sprawy: RIT.ZP.271.12.2017
Nazwa zadania: Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 500 000 PLN.
W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia informujemy:
Wyjaśnienia:
Pytanie 29
Czy Zamawiający potwierdza, że wyłącznie do wyliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie kredytu w jednej transzy w dniu 28-12-2-17r?
Odpowiedź 29
Tak, ale tylko do wyliczenia kredytu. Natomiast postawienie środków z kredytu do dyspozycji Zamawiającego nastąpi w dniu podanym w ofercie Załącznik nr 1 i zostanie ocenione zgodnie z opisem kryterium SIWZ Sekcja XIV pkt.6
Pytanie 30
W Rb-Z za III kw.2017 jest wykazane poręczenie. Jakiemu podmiotowi zostało udzielone?
Odpowiedź 30
W Rb-Z za III kw.2017 wykazana jest kwota 674 083,48 zł, która stanowi łączne poręczenie za lata 2017-2022 za wymienione w wykazie Wspólnoty Mieszkaniowe –Wykaz danych do sporządzenia oferty – Załącznik nr 7 do SIWZ. Na www.bip.janikowo.com.pl
Pytanie 31
W Rb-NDS za III kw.2017 jest wykazana spłata kredytów i pożyczek w wysokości 1,64 MPLN, a planowana spłata na koniec 2017 r. 2,03 MPLN, co oznacza że pozostało do spłaty 0,39 MPLN. W związku z tym jaki jest przedmiot zamówienia tj. spłata wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1,50 MPLN?
Odpowiedź 31
Przedmiotem zamówienia jest spłata wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1,50 MPLN. Wykazana spłata kredytów i pożyczek ujętych w sprawozdaniu Rb-NDS za III kw.2017 częściowo pokryta jest ze środków pochodzących z kredytu krótkoterminowego zaciągniętego w ROR do kwoty 2,00 MPLN.
Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Numer sprawy: RIT.ZP.271.12.2017 Janikowo, 2017-11-24
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ 2
Numer sprawy: RIT.ZP.271.12.2017
Nazwa zadania: Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 500 000 PLN.
W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia informujemy:
Wyjaśnienia:
Pytanie 2
Czy Zamawiający potwierdza, iż do wyliczenia ceny, zgodnie z opisem terminów spłat podanym w części III – Opis przedmiotu zamówienia pkt. 1.2 podpunkt 3)?
Odpowiedź 2
TAK.
Pytanie 3
Czy Zamawiający potwierdza, iż do wyliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie kredytu w jednej transzy w dniu 28-12-2017 r.?
Odpowiedź 3
Tak, w jednej transzy najpóźniej do 28.12.2017r. Termin zależy do Wykonawcy tj. postawienia środków z kredytu do dyspozycji zamawiającego , patrz Formularz ofertowy Załącznik nr 1 oraz SIWZ sekcja XIV Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty
Pkt.6
Pytanie 4
Czy całkowity koszt kredytu to łączne koszty oprocentowania tj. marżą + WIBOR 1M?
Odpowiedź 4
Tak.
Pytanie 5
Czy termin postawienia środków przewiduje tylko dwa warianty tj.: termin od podpisania umowy do 22.12.2017 r. i od 23.12.2017 r. do 28.12.2017 r. bez podania ilości dni?
Odpowiedź 5
Przewiduje się jeden termin ( konkretny dzień )podany przez Wykonawcę. Podane terminy od podpisania umowy do 22.12.2017r. i od 23.12.2017r do 28.12.2017r. stanowią przedziały możliwe do zadeklarowania przez Wykonawcę celem przyznania punktacji w jednym z kryteriów , którym jest „Termin na postawienie środków z kredytu do dyspozycji zamawiajacego”.
Pytanie 6
W nawiązaniu do pytania nr 5 prosimy o określenie jaki jest termin podpisania umowy.
Odpowiedź 6
Termin zawarcia umowy zgodnie z art.94 ustawy Pzp.
Pytanie 7
W nawiązaniu do części III – Opis przedmiotu zamówienia pkt. 1.2 podpunkt 9) i 11), czy w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający potwierdza, że przez cały okres kredytowania podstawą ustalenia wysokości stopy procentowej będzie stawka ustalana na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca i mająca zastosowanie do określania wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego miesiąca, powiększona o stałą marżę Banku?
Odpowiedź 7
Tak.
Pytanie 8
Prosimy o informację, czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika?
Odpowiedź 8
Tak.
Pytanie 9
Prosimy o udostępnienie wykazu jednostek organizacyjnych i samorządowych osób prawnych utworzonych przez Gminę Janikowo, razem z podaniem numerów REGON tych jednostek.
Odpowiedź 9
Dodano załącznik wykaz jednostek. Do pobrania na stronie www.bip.janikow.com.pl
Pytanie 10
Jeśli występują podmioty powiązane , to prosimy o podanie kwoty poręczęń przez Gminę oraz okresu obowiązywania.
Odpowiedź 10
Nie udzielano poręczeń dla jednostek ujętych w wykazie patrz odpowiedź 9
Pytanie 11
Czy Zamawiający potwierdza, że postawienie kredytu nastąpi na podstawie dyspozycji złożonej na wzorze obowiązującym w banku?
Odpowiedź 11
Tak.
Pytanie12
Prosimy Zamawiającego o wskazanie czy kredyt będzie uruchamiany na rachunek Gminy czy też bezpośrednio na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek lub kredytów?
Odpowiedź 12
Na rachunek Gminy.
Pytanie 13
Prosimy o doprecyzowanie zakresu czynności „pracowników analizy finansowej” (w nawiązaniu do części III – Opis przedmiotu zamówienia pkt. 8.2)?
Odpowiedź 13
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie tzn wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem usługi tj. obsługi kredytu przez okres trwania umowy.
Pytanie 14
Czy w odniesieniu do pytania nr 12 wystarczające jest określenie, że zatrudniony pracownik jest analitykiem?
Odpowiedź 14
Tak.
Pytanie 15
Prosimy o doprecyzowanie czy do „pracowników analizy finansowej” należy zaliczyć pracowników dokonujących przygotowania, analizy i oceny aplikacji kredytowej, która to ocena jest niezbędna przed złożeniem oferty przez potencjalnego Wykonawcę? Jeśli tak, to w nawiązaniu do części III – Opis przedmiotu zamówienia pkt. 8.2 podpunkt 2 czy Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia Wykonawcy dotyczącego zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę pracowników dokonujących przygotowania, analizy i oceny aplikacji kredytowej jeszcze przed złożeniem oferty?
Odpowiedź 15
NIE.
Pytanie 16
W nawiązaniu do wzoru załącznika nr 12 do SIWZ – potwierdzenie zawarcia umowy o pracę, czy Zamawiający wyraża zgodę na przedłożenie zbiorczego oświadczenia dla grupy pracowników, potwierdzające, że „na dzień …” (zamiast „w dniu…”) zawarta jest umowa o pracę pomiędzy Bankiem a wymienionymi pracownikami
Odpowiedź 16
TAK.
Pytanie 17
Czy Zamawiający wyraża zgodę na oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego w wysokości i na zasadach obowiązujących u Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana?
Odpowiedź 17
TAK.
Pytanie 18
Prosimy o udostępnienie sprawozdań finansowych szpitali, których Zamawiający jest organem założycielskim oraz prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:
- czy szpital realizuje program naprawczy,
- w przypadku gdy szpital korzysta z kredytów( w tym poręczonych przez Państwa) prosimy o podanie kwoty kredytu i okresu kredytowania, kwoty poręczenia i okresu poręczenia
Odpowiedź 18
Nie dotyczy.
Pytanie 19
Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej), prosimy o podanie kwoty wsparcia i okresu wsparcia,
Odpowiedź 19
NIE.
Pytanie 20
Prosimy o informację czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków ww. zmian dla Państwa budżetu.
Odpowiedź 20
NIE.
Pytanie 21
Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu.
Odpowiedź 21
Nie dotyczy.
Pytanie 22
Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:
- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,
- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
- stowarzyszenia,
tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.
Odpowiedź 22
NIE.
Pytanie 23
Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN).
Odpowiedź 23
NIE.
Pytanie 24
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN).
Odpowiedź 24
NIE.
Pytanie 25
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Odpowiedź 25
NIE.
Pytanie 26
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków,
Odpowiedź 26
NIE.
Pytanie 27
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nie udzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę.
Odpowiedź 27
NIE.
Pytanie 28
Prosimy o potwierdzenie, że ostatnia zmiana do budżetu oraz do WPF była dokonana 17.11.2017r. , jeżeli nie to prosimy o przedłożenie aktualnych zmian.
Odpowiedź 28
Ostatnia zmiana do WOF była dokonana 17.11.2017r. natomiast do budżetu 22.11.2017r.
Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Numer sprawy: RIT.ZP.271.12.2017 Janikowo, 2017-11-23
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ 1
Numer sprawy: RIT.ZP.271.12.2017
Nazwa zadania: Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 1 500 000 PLN.
W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia informujemy:
Wyjaśnienia:
Pytanie 1
Wykonawca, w związku z zamiarem przystąpienia do przedmiotowego przetargu , zwraca się z prośbą o przesunięcie terminu składania ofert do dnia 05.12.2017 z uwagi na zbyt krótki termin przeznaczony na dokonanie analizy.
Odpowiedź 1
Zamawiający zmienia treść SIWZ dotyczącą terminu wykonania zamówienia tj. na dzień 01.12.2017r. oraz dodaje do SIWZ Uchwałę Nr 35/K/2017 Składu Orzekajacego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 21listopada 2017r w sprawie : opinii o mozliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez Gminę Janikowo w 2017roku. Do poprania na stronie www.bip.janikow.com.pl
Ponieważ zmiana terści SIWZ prowadzi do zmainy treści ogłoszenia zamawiajacy zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w BZP , na stronie inrernetowej www.bip.janikowo.com.pl
Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
W związku z udzielonymi wyjaśnieniami zamawiający informuje jednocześnie o przedłużeniu terminu składania ofert.
Nowy termin to: 01.12.2017r.do godz. 09:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz.09:30. Pozostałe ustalenia dotyczące miejsca składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.
Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić ewentualny kolejny wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji, bez rozpoznania.
W załączeniu ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: http://bzp.uzp.gov.pl/ZP406/Preview/5a97e241-0b0f-4776-9e36-6fd8e6ff00bb
|
|
Ogłoszenie nr 500063491-N-2017 z dnia 23-11-2017 r.
Janikowo: OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 618598-N-2017 Data: 20/11/2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Janikowo, Krajowy numer identyfikacyjny 092350760, ul. ul. Przemysłowa 6, 88160 Janikowo, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 35 144 11, e-mail zamowieniapubliczne@janikowo.com.pl, faks 52 35 13 519. Adres strony internetowej (url): www.bip.janikowo.com.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: IV.6) Punkt: IV.6.2) W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data:2017-11-28, godzina :09:00 W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data:2017-12-01, godzina :09:00
|